T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı yurt içi ve yurt dışı kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticiler
Ulusal ve Uluslararası Üniversitelerde görev yapan akademisyenler
Başvurular 07 Nisan–21 Nisan 2025 arasında kongre resmî internet sitesi üzerinden yapılacaktır.
Son başvuru tarihi 21 Nisan 2025’te saat 23.59’da başvuru sistemi kapanacaktır.
Bu tarih ve saatten sonra yapılan başvurular kesinlikle kabul edilmeyecektir.
Başvurular ile ilgili yaşanacak teknik sorunlar için ogm.kongre@meb.gov.tr adresi üzerinden iletişime geçilmesi gerekmektedir.
Tek ya da çok yazarlı bildirilerde başvuru sahipleri sadece bir bildiri başvurusunda bulunabilir.
Çok yazarlı bildiriler için başvuru birinci yazar tarafından yapılacaktır.
Sunuma hak kazanılması durumunda ise sunum, başvuruda bulunan bildiri sahibi tarafından gerçekleştirilecektir.
Yalnızca sunum yapan bildiri sahiplerinin konaklama, yol ve yevmiye
giderleri Millî Eğitim Bakanlığı tarafından karşılanacaktır.
Gönderilen bildiri özgün olmalı ve başka bir yerde herhangi bir biçimde veya dilde (kısmen veya tam hali) sunulmamış/yayımlanmamış olmalıdır. Bildiri aynı anda değerlendirilmek üzere birden fazla kongre/dergiye gönderilmemelidir.
Başvurular belirlenen bilimsel ölçütlere göre alan uzmanları tarafından çift kör hakem yöntemi ile değerlendirilecektir.
Değerlendirme sonucu en yüksek puanı alan ilk 100 bildiri sözlü sunum formatında, sonraki 25 bildiri poster sumunu formatında sunulmak üzere kongreye davet edilecektir.
Bildiri özetleri bu kılavuzun sonunda verilen şablon doğrultusunda hazırlanmalıdır.
Bildiriler genişletilmiş özet formatında hazırlanmalı; giriş, çalışmanın amacı, yöntemi,sonuç ve öneriler, kaynakça şeklinde düzenlenerek gönderilmelidir.
Bildiri özeti kaynakça hariç en az 750 en fazla 1000 kelimeden oluşmalıdır.
Başvuru metinleri APA 7 kurallarına uygun şekilde hazırlanmalıdır.
Kongrede sunumu yapılan bildiriler kongre bitiminde derlenerek kitap hâline getirilecektir.Bildiri kitabı Türkçe ve ingilizce olarak iki ayrı dilde yayımlanacaktır. Bildirinizi tercihinize göre ingilizce ya da Türkçe olarak göndermeniz gerekmektedir.
Tam bildiri metinlerinin en az 2250 en fazla 2500 kelimeden oluşması gerekmektedir. Tam bildiri metinleri 21 Temmuz 2025 tarihine kadar sisteme yüklenmelidir.
Tam bildiri metinlerinin şablonu ve diğer özellikleri ile ilgili tüm bilgilendirmeler daha sonra kongre web sitesinden duyurulacaktır.
Kongrede sunum yapan bildiri sahiplerine katılım sertifikası verilecektir. Çok yazarlı
bildirilerde sadece sunum yapan yazar sertifika alacaktır. Diğer yazarlara ise dijital
kabul belgesi verilecektir.
Sunum dili bildiri sahibinin isteğine bağlı olarak Türkçe veya İngilizcedir.
Katılımcılar tam bildiri metinlerini Millî Eğitim Dergisi’ne göndermeyi tercih edebilirler. Bildiriler Millî Eğitim dergisi yayın politikası ve kriterleri gereği değerlendirilecektir. Bildirilerin kabul edilip edilmeyeceğine dergi kurulları karar verecektir.
Millî Eğitim Dergisi’ne gönderilen bildiriler kongre bildiri kitabında basılmayacaktır.
Tema
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
Alt Temalar
Program Geliştirmede Özgün bir Perspektif: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve öğretim
programları
Beceri Temelli Öğretim Programlarının Yapı Taşları: Beceriler ve içerik çerçevesi
Program Dinamikleri: Eğilimler, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi, sosyal duygusal öğrenme becerileri, sistem düşüncesi ve okuryazarlık becerileri, disiplinler arası ilişkiler,
beceriler arası ilişkiler
Farklılaştırma Sürecini Planlama ve Yürütme: Zenginleştirme ve destekleme çalışmaları, farklılaştırılmış öğretim, kapsayıcı eğitim
Program Esnekliği: Okul temelli planlama
Program Dışı Etkinlikler: Sosyal Sorumluluk Programı, hayat boyu öğrenme
Öğretmen Yansıtmaları: Öğretim sürecini iyileştirme ve öğretmenlerin mesleki
gelişimlerini destekleme kapsamında öğretmen yansıtmalarının kullanılması
Ölçme Değerlendirme Uygulamalarında Tanılayıcı Geliştirici (Biçimlendirici) ve
Düzey Belirleyici Değerlendirme Yöntemleri: Öğrenme kanıtları, ön değerlendirme, sınıf içi sınıf içi ölçme ve çağdaş ölçme değerlendirme yöntemlerinin uygulanma
biçimleri
Eğitim Teknolojileri: Bilim, teknoloji ve çevre destekli çoklu öğretim, elektronik içerik
geliştirme, beceri temelli öğretim programlarında eğitim teknolojisi ve eğitim teknolojilerinin müfredatın pratiğe dökülmesindeki rolü ve önemi
Harezmi Eğitim Modeli ile Yenilikçi Yaklaşımlar: Disiplinler arası öğrenme tasarımı ile
beceri temelli gelişim ve bilimsel araştırma yöntemlerinin entegrasyonu
Paydaş Rolleri: Öğretmenler, aileler ve program lideri olarak okul yöneticileri.
Sınıf Yönetimi: Beceri temelli öğretim programlarının uygulandığı sınıflarda sınıf
yönetimi
Küresel Eğitim Trendleri İle Maarif Modelinin Uyumu: Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin uluslararası uygulanabilirliği
Üretken Yapay Zeka: Fırsat ve tehdit olarak yapay zeka, yapay zeka tabanlı eğitim
araçları ve eğitim materyallerinde telif hakkı
Başvuru özeti EK-1’de verilen şablona uygun şekilde hazırlanmalıdır.
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her türlü teşkilatta yapılacak tüm araştırmalar için Talim
ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Araştırma Uygulama İzinleri Genelgesi kapsamında gerekli
izinler alınmalıdır. İzin belgeleri başvuru esnasında modüle yüklenecektir.
Öğrencilere ait bilgi ve görsellerin kullanıldığı tüm uygulamalar için okul ve veli izni
alınmış olmalıdır. Bu konudaki tüm sorumluluk başvuru sahibine aittir.
Başvuru bilimsel yöntemlere ve etik kurallara uygun hazırlanmalıdır.
Başvuruda herhangi bir sınıfa, dile, etnik kökene, inanca ya da cinsiyete yönelik ayrımcılığa yer verilmemelidir.
Başvuruda herhangi bir kişiye, kuruma, şirkete veya ürüne yönelik reklam yapılmamalıdır.